ÁLLATOK AZ OKTATÁSBAN
Csirke az iskolaudvarban
Alighanem sok szülő átélte már azt a szívbemarkoló pillanatot, amikor a gyerek hatalmas könnyeket ejtve próbálja meggyőzni felmenőit, hogy fogadjanak be valamilyen állatot.
Nem mindenki teheti ezt meg, de az iskola többé kevésbé tompíthatja ezt a sóvárgást, kirándulásaik szervezésekor olyan helyet kereshetnek, ahol szabadon élő állatokkal ismerkedhetnek.
Hogy miért olyan fontos az állatokkal való barátság? Mert tudják, hogy az állatok együttműködően és szeretettel fogadják a gyerekeket, különös tekintettel arra, ha azok betegek, például autisták, mozgássérültek, vagy valamilyen más fogyatékossággal rendelkeznek, esetleg csak túl aktívak, nehezen fegyelmezhetők az iskolák szigorú rendjében.
Éppen ezt felismerve szerveznek az iskolákban egyre többször olyan helyre osztálykirándulásokat, táborokat, ahol állatokkal ismerkedhetnek, megfigyelhetik az életüket, játszhatnak velük. Az állatokkal való ismerkedés bevonult az oktatásba is, mert a velük kialakuló kontaktus következtében átélhetik a kölcsönös elfogadást, jelenlétükben könnyű az élményszerű csoportépítés, jól használható az osztálykirándulások színesítésére.
Ma már számos osztályteremben láthatunk kalitkában élő madarakat, akváriumot, terráriumot. Olyan kísérletekre is találunk példát, hogy az iskolák udvarában valóságos baromfiudvart rendeznek be, nehogy úgy Jamar Taylor Authentic Jersey nőjön fel a gyerek, hogy soha nem látott élő csirkét, kacsát, libát, malacot, nehogy azt higgye, a rántott csirkecombok a baromfiudvarban teremnek.
Egy hiperaktív, nagy mozgásigényű gyerek számára kiváló társ lehet egy eb, aki még a fokozott mozgásigényét is ki tudja elégíteni, valamint a fölös energiáit is segíti levezetni. Nemcsak játszótárs vagy szabadidős program, de sok szempontból támogatja a gyermek egészséges fejlődését is, mind fizikailag, mind szellemileg, elősegíti a társas kapcsolatok kialakítását és fejleszti a kognitív képességeket, kutyát pedig bármelyik tanyán találnak a kirándulások alkalmával.
Az állatterápia, vagy az állatokkal segített terápia során állatok segítenek a speciális szükségletű gyerekek rehabilitálásában és gyógyulásában. Az érzelmileg sérült gyerekek jól reagálnak a hozzájuk feltételek nélkül közeledő, ítélkezéstől mentes állatokra. Úgy érzik, hogy az állat meghallgatja és megérti őket.
Sokan terveznek biológia órát állatfarmon, aminek kettős haszna van, a diákok közelről nézhetik kedvenceiket, és nem a padban ülve hallgatják az órán, hogy hány lába van a kutyának…
Nemcsak biológia, hanem rajzórát is tarthatnak a szabadban, ahol jó levegőn festhetik le a lovakat, vagy a bárányokat a diákok, miközben megtanulják melyik állat mire való, mit eszik.
Több olyan hely van, ahol az osztálykirándulások alkalmával bemutatják az ott élő állatokat, interaktív előadásokat tartanak, vetélkedőket szerveznek, természetismereti programról gondoskodnak :TB-Ranch, Sárréti Pegazus udvar, Gedeon tanya, Eszter tanya, Koroknai porta .
Mivel városias életformánkkal egyre távolabb kerülünk az állatoktól, így szükség van az ilyen helyszínekre.