fbpx

Tisztelt Tanárnő, Tanár Úr!

Megnyílnak a 2025/26-os tanévre szóló Erasmus+ Mobilitási pályázatok 2025. február 20-i beadási határidővel.

Amennyiben iskolájuk köznevelésben vagy szakképzésben részt vevő középiskolai vagy általános iskolai oktatókkal és tanulókkal tervezi Erasmus+ rövid távú mobilitási pályázaton való indulásukat, úgy érdemes az előkészületeket idejében megtenni, amiben szívesen segítünk. (Az Erasmus+ programokból a modellváltó magyar egyetemeket zárták ki, a középiskolákat, általános iskolákat szerencsére nem)     

Az Erasmus+ program egy remek lehetőség tanároknak és diákoknak egyaránt, de tudjuk, hogy a pályázatok elkészítése és a tanulmányi kirándulás szervezése időigényes feladat, ezért felajánljuk  segítségünket, hogy Önök könnyebben vehessenek részt ezen a kiváló kezdeményezésen.

Cégünk, a Vidékjáró Utazási Iroda 10 éve működik Magyarországon, és felkészült arra, hogy segítse azokat a tanárokat, akik jelentkezni szeretnének erre az egyedülálló európai uniós programra.

Milyen iskolák vehetnek részt az Erasmus+ rövid távú mobilitási pályázatokon?

  • Általános iskolák
  • Köznevelésben és szakképzésben résztvevő középiskolák

Kiknek és hová szervezünk Erasmus+ rövid távú mobilitási projekteket?

Magyar általános és középiskoláknak Spanyolországba, Németországba és Ausztriába, külhoni iskoláknak Magyarországra is. Az országok köre természetesen igény szerint bővíthető.

Mi az Erasmus+ program?

Az Erasmus+ egy európai uniós program, amely támogatást nyújt a tanulók, oktatók, szakemberek és más oktatási intézmények alkalmazottai rövid távú mobilitási projektjeihez. A program célja a nemzetközi együttműködés és mobilitás elősegítése az oktatás különböző területein. Ezek a projektek lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy tapasztalatokat szerezzenek más országok oktatási rendszereiről, kultúrájáról és nyelvéről. A projektek célja az interkulturális készségek fejlesztése, a szakmai kapcsolatok építése, valamint az oktatási és szakmai készségek fejlesztése. Erasmus+ programban való részvétel elősegíti a személyes és szakmai fejlődést, valamint hozzájárul a nemzetközi oktatási együttműködéshez.

A résztvevők támogatást kaphatnak az utazási költségeikhez, szállásukhoz, étkezésükhöz, szakmai és szabadidős programjaikhoz.  

Az Erasmus+ rövid távú, iskolai tanulók csoportos mobilitása pályázatain az időtartam szakképzésben tanulók esetén 10-89 nap, köznevelésben tanulók esetén 2-30 nap, a mobilitásban részt vevő diákok száma nem haladhatja meg a 30 főt.

Mi az ideális létszám és időtartam?

Bár ezek a pályázatban előírt korlátok, tapasztalataink alapján az ideális időtartam 10 nap és a létszám 20-22 diák és 3 tanár. Tekintettel kell lenni arra, hogy a diákok ne hiányozzanak túl sokat az oktatásból, és a fogadó intézményeknek se legyen túl megterhelő a csoport fogadása.

Miből áll az Erasmus+ Mobilitási folyamat?

  1. Be kell nyújtani egy jól átgondolt, a pályázati kiírásnak megfelelő pályázatot.
  2. Elbírálást követően a nyertes pályázatokat benyújtó iskolák vagy azok fenntartói megkapják a támogatási összeget
  3. A tanulmányi kirándulás tervezett szakmai és kulturális/szabadidős programjait meg kell valósítani
  4. A tanulmányi kirándulást követően szakmai és pénzügyi beszámolót kell benyújtani

Mik az első feladatok a pályázathoz?

  1. Ki kell jelölni egy projektvezetőt, aki foglalkozik a pályázattal.
  2. Definiálni kell a projektötletet, és indokolni kell, hogy miért szeretnék a tanulmányi kirándulást megvalósítani. Ebben sokat segít a tapasztalatunk, de csak a helyi adottságok ismeretében lehet a projektötletet kidolgozni 
  3. Érdemes megnevezni a külföldi partneriskolát. (Ha még nincs, akkor segítünk keresni)
  4. Bár a pontozási szempontok előre ismertek, sokszor nem egyértelmű a szempontok és a célok megfeleltetése. Ebben is sokat szokott a tapasztalatunk segíteni.

Mennyi időt/munkát jelent a pályázat a projektvezetőnek?

A legtöbb időt a jól átgondolt projektötlet kitalálása jelenti. A szaktanárokkal való közös gondolkodás sokat gyorsíthat a folyamaton. Amint a projektötlet és a hozzá kapcsolódó projektcélok összeálltak, egy ponterős  pályázat összeállítása kb. 20 munkaóra. Ezzel párhuzamos a partneriskola felkutatásával és a szakmai és szabadidős kulturális programok összeállításával kapcsolatos munkánk.

Mekkora eséllyel nyernek az pályázatok?

Őszintén el kell mondani, hogy nagy a verseny az iskolák között. A jól átgondolt, megfelelő mélységig kidolgozott pályázatok nyernek. Iskoláknak régóta tanulmányi kirándulásokat szervező utazási irodaként az a tapasztalatunk, hogy segítségünkkel ponterősebb pályázatokat tudnak összeállítani. A pályázatok elbírálásakor kap az iskola egy írásbeli értékelést, amiből az is kiderül, hogy hol vannak esetleg javítandó területek. Ez alapján, a következő évben kis többletmunkával egy  jobb pályázatot lehet benyújtani, így a belefektetett munka nem vész el, bár természetesen az a célunk, hogy a pályázat elsőre nyerjen.     

Mi az irodánk közreműködésének a díja?

A közreműködésünk elméleti díja az általunk szervezett szolgáltatások értékének legfeljebb 15-10 %-a, amely a pályázatban költségként elszámolásra kerül.

  • Az elsődleges szempont, hogy a projekt színvonalasan valósuljon meg, ezért a tényleges közreműködésünk díja csak a teljes költségvetés összeállítása után tervezhető, hiszen elképzelhető, hogy magas költségek esetén a tényleges közreműködési díjunk csak alacsonyabb szinten tud megvalósulni.
  • Az elméleti százalék mértéke annak a függvénye, hogy mekkora a csoport, hány napra utaznak, biztosítunk-e csoportkísérőt az útra, kell-e partneriskolát keresnünk, kell-e előfinanszíroznunk költségeket, hány programot kell szerveznünk, mennyi munka hárul ránk a pályázatírás és a beszámoló készítésekor.
  • Közreműködésünk díja bruttó összeg, ami után 27% ÁFA-t kell fizetnünk, így a tényleges díjunk valójában jóval alacsonyabb.
  • Csak az általunk közvetített szolgáltatások és az esetleges csoportkísérőnk után számolunk díjat.
  • Irodánk a pályázatíráshoz díjmentesen nyújt segítséget. Ennek két előnye is van: egyrészt az iskolának nem kell fizetnie egy elutasított pályázat esetén, másrészt még inkább abban vagyunk érdekeltek, hogy a pályázat nyerjen.
  • Mi a közreműködésünk díját valójában a megvalósítás során gazdálkodjuk ki, és az a pályázat költségei között kerül elszámolásra. Sokan elsőre azt gondolják, hogy a mi közreműködési díjunkkal csökken a projektre fordítható összeg, de ez tévhit. A megvalósítás során a mi díjazásunknál sokkal több költség merül fel drágább repülőjegyekre, szállásokra, étkezésre, árfolyam veszteségre és utalási díjakra. Mi ezen extra költségek elkerülésével gazdálkodjuk ki a díjunkat.
  • Csak a tanulmányi kirándulás végén számlázunk, amikor a projekt színvonalasan megvalósításra került, és csak akkora összegben, ami a pályázati összegbe belefér. Mindez komoly garancia az iskolának. 
  

Miért érdemes irodánk segítségét igénybe venni?

  1. Szükséges idő hiánya: A projektvezető tanár általában osztályfőnök, főállású pedagógus és szülő is egyben, akinek az Erasmus nélkül is az összes idejét lefoglalják a teendők. Egy ilyen projektet viszont nem lehet maradék idő elvén szervezni. Ez komoly felelősség is egyben, amit nem lehet félvállról venni. A szervezés rengeteg egyeztetést, utánajárást, levelezést, telefonbeszélgetést igényel, ráadásul a megfelelő időben. Komoly munkamennyiségtől és jelentős stressztől kíméljük meg a projektvezető tanárt.
  2. Teljes Körű Szolgáltatás: Irodánk nemcsak a pályázat elkészítésében segít, hanem a témaválasztástól a fogadó iskola kiválasztásán, a költségvetés tervezésén, a program lebonyolításán át a beszámoló elkészítéséig mindent magában foglal. Ezáltal megkönnyítjük a tanárok számára a részvételt. Tapasztalt szakembereink segítenek az egész folyamat során. Fontos hangsúlyozni, hogy a döntés mindig a projektvezető tanár kezében van, mi választási lehetőségeket kínálunk fel. 
  3. Tartalmasabb tanulmányi kirándulás: Szakmai tapasztalatunkkal, helyismeretünkkel és a szükséges idő ráfordításával tartalmasabb tanulmányi kirándulások szoktak megvalósulni.
  4. Szakképzett csoportkísérő biztosítása: Tapasztalatunk alapján sokszor hasznos, hogy helyismerettel, nyelvtudással rendelkező kísérőt biztosítunk a csoport mellé, így nem kell a helyszínen a szervezéssel, fizetéssel, számlákkal a projektvezető tanárnak foglalkoznia. Amikor sok a programhelyszín, akkor előfordulhat, hogy valahol nem a terv szerint alakulnak a dolgok és ilyenkor különösen hasznos, ha a szervező részéről is jelen van valaki.
  5. Spanyolországi, németországi, ausztriai és magyarországi helyismeret: Az iskolájuk oktatási igényeinek megfelelő programsort állítunk össze a helyismeretünk alapján, így a résztvevők egy gazdag, tartalmas programon vehetnek részt.
  6. Tapasztalat és Megbízhatóság: Irodánk már több mint 100 iskolának segített sikeresen tanulmányi kirándulások szervezésében, Határtalanul! és Erasmus+ projektek megvalósításában.
  7. Angol nyelvű lebonyolítás: A pályázatot a pályázó ország nyelvén vagy angolul lehet beadni. Irodánkkal a kapcsolattartás angol nyelven is történhet.

Reméljük, hogy Irodánk segítségével Önök is részesei lehetnek az Erasmus+ program által kínált lehetőségeknek, és hozzájárulhatnak diákjaik nemzetközi tapasztalatszerzéséhez.

Jöjjön néhány kedvcsináló kép Barcelonából

Barcelona_Sagrada_Familia Barcelona_Parc_Guell Barcelona_Casa_Batllo Barcelona_Catedral
Barcelona_Barrio_Gothico Barcelona_Aquarium Barcelona_beach Barcelona_Tibidabo

Amennyiben a pályázat konkrét lépései iránt érdeklődik vagy a témaválasztásáról szeretne egyeztetni, úgy kérem jelentkezzen a lenti űrlapon.