fbpx

Tisztelt Tanárnő, Tanár Úr!

Rövidesen megnyílnak a 2025/26-os tanévre szóló Erasmus+ Mobilitási pályázatok, várhatóan 2025. február 20-i beadási határidővel.

Amennyiben iskolájuk köznevelésben vagy szakképzésben részt vevő középiskolai vagy általános iskolai oktatókkal és tanulókkal tervezi Erasmus+ rövid távú mobilitási pályázaton való indulásukat, úgy érdemes az előkészületeket idejében megtenni, amiben szívesen segítünk. (Az Erasmus+ programokból a modellváltó magyar egyetemeket zárták ki, a középiskolákat, általános iskolákat szerencsére nem)     

Az Erasmus+ program egy remek lehetőség tanároknak és diákoknak egyaránt, de tudjuk, hogy a pályázatok elkészítése és a tanulmányi kirándulás szervezése időigényes feladat, ezért felajánljuk  segítségünket, hogy Önök könnyebben vehessenek részt ezen a kiváló kezdeményezésen.

Cégünk, a Vidékjáró Utazási Iroda 10 éve működik Magyarországon, és felkészült arra, hogy segítse azokat a tanárokat, akik jelentkezni szeretnének erre az egyedülálló európai uniós programra.

Milyen iskolák vehetnek részt az Erasmus+ rövid távú mobilitási pályázatokon?

  • Általános iskolák
  • Köznevelésben és szakképzésben résztvevő középiskolák

Kiknek és hová szervezünk Erasmus+ rövid távú mobilitási projekteket?

Magyar általános és középiskoláknak Spanyolországba és Németországba, külhoni iskoláknak Magyarországra. Az országok köre természetesen igény szerint bővíthető.

Mi az Erasmus+ program?

Az Erasmus+ egy európai uniós program, amely támogatást nyújt a tanulók, oktatók, szakemberek és más oktatási intézmények alkalmazottai rövid távú mobilitási projektjeihez. A program célja a nemzetközi együttműködés és mobilitás elősegítése az oktatás különböző területein. Ezek a projektek lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy tapasztalatokat szerezzenek más országok oktatási rendszereiről, kultúrájáról és nyelvéről. A projektek célja az interkulturális készségek fejlesztése, a szakmai kapcsolatok építése, valamint az oktatási és szakmai készségek fejlesztése. Erasmus+ programban való részvétel elősegíti a személyes és szakmai fejlődést, valamint hozzájárul a nemzetközi oktatási együttműködéshez.

A résztvevők támogatást kaphatnak az utazási költségeikhez, szállásukhoz, étkezésükhöz, szakmai és szabadidős programjaikhoz.  

Az Erasmus+ rövid távú, iskolai tanulók csoportos mobilitása pályázatain az időtartam szakképzésben tanulók esetén 10-89 nap, köznevelésben tanulók esetén 2-30 nap, a mobilitásban részt vevő diákok száma nem haladhatja meg a 30 főt.

Mi az ideális létszám és időtartam?

Bár ezek a pályázatban előírt korlátok, tapasztalataink alapján az ideális időtartam 10 nap és a létszám 20-22 diák és 3 tanár. Tekintettel kell lenni arra, hogy a diákok ne hiányozzanak túl sokat az oktatásból, és a fogadó intézményeknek se legyen túl megterhelő a csoport fogadása.

Miből áll az Erasmus+ Mobilitási folyamat?

  1. Be kell nyújtani egy jól átgondolt, a pályázati kiírásnak megfelelő pályázatot.
  2. Elbírálást követően a nyertes pályázatokat benyújtó iskolák vagy azok fenntartói megkapják a támogatási összeget
  3. A tanulmányi kirándulás tervezett szakmai és kulturális/szabadidős programjait meg kell valósítani
  4. A tanulmányi kirándulást követően szakmai és pénzügyi beszámolót kell benyújtani

Mik az első feladatok a pályázathoz?

  1. Ki kell jelölni egy projektvezetőt, aki foglalkozik a pályázattal, egyeztet az iskola vezetésével.
  2. Definiálni kell a projektötletet, és indokolni kell, hogy miért szeretnék a tanulmányi kirándulást megvalósítani. Ebben sokat segít a tapasztalatunk, de csak a helyi adottságok ismeretében lehet a projektötletet kidolgozni 
  3. Érdemes megnevezni a külföldi partneriskolát. (Ha még nincs, akkor segítünk keresni)
  4. Bár a pontozási szempontok előre ismertek, sokszor nem egyértelmű a szempontok és a célok megfeleltetése. Ebben is sokat szokott a tapasztalatunk segíteni.

Mennyi időt/munkát jelent a pályázat a projektvezetőnek?

A legtöbb időt a jól átgondolt projektötlet kitalálása jelenti. A szaktanárokkal való közös gondolkodás sokat gyorsíthat a folyamaton. Amint a projektötlet és a hozzá kapcsolódó projektcélok összeálltak, egy ponterős  pályázat összeállítása kb. 20 munkaóra. Az időtervhez hozzáadódik a partneriskola felkutatásával és a szakmai és szabadidős kulturális programok összeállításával kapcsolatos munkánk.

Mekkora eséllyel nyernek az pályázatok?

Őszintén el kell mondani, hogy nagy a verseny az iskolák között. A jól átgondolt, megfelelő mélységig kidolgozott pályázatok nyernek. Iskoláknak régóta tanulmányi kirándulásokat szervező utazási irodaként az a tapasztalatunk, hogy segítségünkkel ponterősebb pályázatokat tudnak összeállítani. A pályázatok elbírálásakor kap az iskola egy írásbeli értékelést, amiből az is kiderül, hogy hol vannak esetleg javítandó területek. Ez alapján, a következő évben kis többletmunkával egy  jobb pályázatot lehet benyújtani, így a belefektetett munka nem vész el, bár természetesen az a célunk, hogy a pályázat elsőre nyerjen.     

Mi az irodánk közreműködésének a díja?

A közreműködésünk elméleti díja az általunk szervezett szolgáltatások értékének legfeljebb 15-10 %-a, amely a pályázatban kerül elszámolásra.

  • Az elsődleges szempont, hogy a projekt színvonalasan valósuljon meg, ezért a tényleges közreműködésünk díja csak a teljes költségvetés összeállítása után tervezhető, hiszen elképzelhető, hogy magas költségek esetén a tényleges közreműködési díjunk csak alacsonyabb szinten tud megvalósulni.
  • Az elméleti százalék mértéke annak a függvénye, hogy mekkora a csoport, hány napra utaznak, biztosítunk-e csoportkísérőt az útra, kell-e partneriskolát keresnünk, kell-e előfinanszíroznunk költségeket, hány programot kell szerveznünk, mennyi munka hárul ránk a pályázatírás és a beszámoló készítésekor.
  • Közreműködésünk díja bruttó összeg, ami után 27% ÁFA-t kell fizetnünk, így a tényleges díjunk valójában jóval alacsonyabb.
  • Csak az általunk közvetített szolgáltatások és az esetleges csoportkísérőnk után számolunk díjat.
  • Irodánk a pályázatíráshoz díjmentesen nyújt segítséget. Ennek két előnye is van: egyrészt az iskolának nem kell fizetnie egy elutasított pályázat esetén, másrészt még inkább abban vagyunk érdekeltek, hogy a pályázat nyerjen.
  • Mi a közreműködésünk díját valójában a megvalósítás során gazdálkodjuk ki, és az a pályázat költségei között kerül elszámolásra. Sokan elsőre azt gondolják, hogy a mi közreműködési díjunkkal csökken a projektre fordítható összeg, de ez tévhit. A megvalósítás során a mi díjazásunknál sokkal több költség merül fel drágább repülőjegyekre, szállásokra, étkezésre, árfolyam veszteségre és utalási díjakra. Mi ezen extra költségek elkerülésével gazdálkodjuk ki a díjunkat.
  • Csak a tanulmányi kirándulás végén számlázunk, amikor a projekt színvonalasan megvalósításra került, és csak akkora összegben, ami a pályázati összegbe belefér. Mindez garancia az iskolának. 
  

Miért érdemes irodánk segítségét igénybe venni?

  1. Szükséges idő hiánya: A projektvezető tanár általában osztályfőnök, főállású pedagógus és szülő is egyben, akinek az Erasmus nélkül is az összes ideje le van terhelve. Egy ilyen projektet viszont nem lehet maradék idő elvén megszervezni. Ez komoly felelősség is egyben, amit nem lehet félvállról venni. A szervezés rengeteg egyeztetést, utánajárást, levelezést, telefonbeszélgetést igényel, ráadásul a megfelelő időben. Komoly munkamennyiségtől és jelentős stressztől kíméljük meg a projektvezető tanárt.
  2. Teljes Körű Szolgáltatás: Irodánk nemcsak a pályázat elkészítésében segít, hanem a témaválasztástól a fogadó iskola kiválasztásán, a költségvetés tervezésén, a program lebonyolításán át a beszámoló elkészítéséig mindent magában foglal. Ezáltal megkönnyítjük a tanárok számára a részvételt. Tapasztalt szakembereink segítenek az egész folyamat során.
  3. Tartalmasabb tanulmányi kirándulás: Szakmai tapasztalatunkkal, helyismeretünkkel és a szükséges idő ráfordításával tartalmasabb tanulmányi kirándulások szoktak megvalósulni.
  4. Szakképzett csoportkísérő biztosítása: Tapasztalatunk alapján sokszor hasznos, hogy helyismerettel, nyelvtudással rendelkező kísérőt biztosítunk a csoport mellé, így nem kell a helyszínen a szervezéssel, fizetéssel, számlákkal a projektvezető tanárnak foglalkoznia. Amikor sok a programhelyszín, akkor előfordulhat, hogy valahol nem a terv szerint alakulnak a dolgok és ilyenkor hasznos, ha a szervező részéről is jelen van valaki.
  5. Spanyolországi, németországi és magyarországi helyismeret: Az iskolájuk oktatási igényeinek megfelelő programsort állítunk össze a helyismeretünk alapján, így a résztvevők egy gazdag, tartalmas programon vehetnek részt.
  6. Tapasztalat és Megbízhatóság: Irodánk már több mint 100 iskolának segített sikeresen tanulmányi kirándulások szervezésében, Határtalanul! és Erasmus+ projektek megvalósításában.
  7. Angol nyelvű lebonyolítás: A pályázatot a pályázó ország nyelvén vagy angolul lehet beadni. Irodánkkal a kapcsolattartás angol nyelven is történhet.

 

Reméljük, hogy Irodánk segítségével Önök is részesei lehetnek az Erasmus+ program által kínált lehetőségeknek, és hozzájárulhatnak diákjaik nemzetközi tapasztalatszerzéséhez.

Amennyiben a pályázat konkrét lépései iránt érdeklődik vagy a témaválasztásáról szeretne egyeztetni, úgy kérem jelentkezzen a lenti űrlapon.