CIKKEK

Osztálykirándulások a fővárosban

Osztálykirándulás a fővárosban


A nem fővárosi diákok egy része csak a televízióból, képeslapokból, és társaik, vagy szüleik elbeszélésből, vagy az osztálykirándulások alkalmával ismerik meg Budapestet. Ha az évek során már látták az Országházat, a múzeumokat, látták a Citadellát és ültek a Gyermekvasúton, vagy a Budavári Siklón, jöhet a következő lépés. Az állandó budapesti helyszínek mellett vannak újdonságok, vagy amelyek eddig kimaradtak. [...]

tovább

A FENNTARTHATÓ TURIZMUS ÉVÉVÉ NYILVÁNÍTOTTA 2017-et AZ ENSZ

A fenntartható turizmus hozzájárul a fenntartható fejlődés három pilléréhez – a gazdasági, a szociális és a környezeti pillérhez.


A turizmus mint célkitűzés a Fenntartható Fejlesztési Menetrend 2030 fejlesztési céljai között is megjelenik. 2030-ig a munkahelyteremtő, valamint a helyi kultúrákat és helyi termékeket előtérbe helyező fenntartható turizmust ösztönző programokat kell megvalósítani.


Nagyjából harminc évvel ezelőtt elindult egy mozgalom az állatmegfigyelő utazásokat szervezők körében, annak érdekében, hogy a turizmus során a turisták ne tegyék tönkre a környezetet, amelyet meglátogatnak, és ne bolygassák, ne veszélyeztessék a megfigyelt állatokat. Ökoturizmusnak nevezték el, és szlogenjük: „Csak a fotóidat vidd magaddal". [...]

tovább

AZ ÉV ÖKOTURISZTIKAI LÉTESÍTMÉNYEI 2016

Ökoturisztikai díjak 2016


A Földművelésügyi Minisztérium (FM) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Nemzeti Parkok hetéhez kapcsolódva írt ki pályázatot "Az év ökoturisztikai létesítménye" cím elnyerésére, az eredményt pedig a Turizmus Világnapján, szeptember 27-én hirdették ki.


A három-három nyertes díját és a különdíjat dr. Rácz András környezetügyért felelős helyettes államtitkár és Mártonné Máthé Kinga, az MTÜ igazgatója adták át. [...]

tovább

ÁLLATOK AZ OKTATÁSBAN

Csirke az iskolaudvarban


Alighanem sok szülő átélte már azt a szívbemarkoló pillanatot, amikor a gyerek hatalmas könnyeket ejtve próbálja meggyőzni felmenőit, hogy fogadjanak be valamilyen állatot.


Nem mindenki teheti ezt meg, de az iskola többé kevésbé tompíthatja ezt a sóvárgást, kirándulásaik szervezésekor olyan helyet kereshetnek, ahol szabadon élő állatokkal ismerkedhetnek.


Hogy miért olyan fontos az állatokkal való barátság? Mert tudják, hogy az állatok együttműködően és szeretettel fogadják a gyerekeket, különös tekintettel arra, ha azok betegek, például autisták, mozgássérültek, vagy valamilyen más fogyatékossággal rendelkeznek, esetleg csak túl aktívak, nehezen fegyelmezhetők az iskolák szigorú rendjében. [...]

tovább

2in1: SZELEKTÍV HULLADÉKGYŰJTÉS ÉS ÖNKÉNTESSÉG

Az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnáziumban 2014-ben indult el az intézményi szelektív hulladékgyűjtés. Kialakításában a 2008 óta működő civil szervezet, az ELTE Együtt a Környezettudatos Szemléletért (EKSZ) volt segítségükre, amelynek azóta ők is aktív tagjai.


Ahogy az lenni szokott, itt is egy pedagógus, Tóth László lelkesedésésének köszönhető, hogy az ELTE karain és kollégiumaiban már évek óta működő program az Apáczaiban is megvalósult. Az EKSZ, amelynek az intézményi szelektív hulladékgyűjtésen keresztül fő célja a környezettudatosságra nevelés és a szemléletformálás, örömmel osztotta meg az évek alatt kifejlesztett módszertanát, így csak némi – az Apáczai adottságaihoz igazodó – finomításra volt szükség.


Az EKSZ rendszere az önkéntességre épül: diákok és dolgozók végzik a kartonból készült speciális hulladékgyűjtők kihelyezését, ha szükséges cseréjét és a legyűjtést. Az eredményességhez elengedhetetlen az adott intézmény tanulóinak és dolgozóinak tájékoztatása a szelektív hulladékgyűjtés fontosságáról, alkalmanként figyelemfelkeltő kampányok szervezése. [...]

tovább